راهنمای خرید ظرف غذاخوری کودک

نوشته شده در تاریخ2 ماه پیش

خرید ظرف غذا برای کودکی که به سن خوردن غذای کمکی رسیده باشد، یک مسئله ی مهم و ضروی می باشد. ما در این مقاله قصد داریم نکاتی در مورد انواع ظرف غذای کودک و اهمیت استفاده از آن و همچنین انواع برند‌‌‌ها و مدل‌‌‌های ظرف غذای کودک صحبت کنیم

بدون شک ظرف غذا یکی از مهم‌‌ترین لوازم سیسمونی نوزاد است بنابراین هنگام خرید آن باید به نکاتی توجه داشته باشیم. این نکات را باهم در ادامه بررسی می‌کنیم.

کودکان بعد از این که سن شش‌ ماهگی‌شان به پایان رسید، می‌توانند غذای کمکی را شروع کنند و مانند بزرگ‌‌تر‌‌‌ها اما مرحله‌به‌مرحله از غذای خانواده تغذیه کنند. یکی از راه‌‌‌هایی که می‌توان کودک را به غذا خوردن مشتاق کرد استفاده از ظرف غذا و ست ظرف غذا زیبا و موردعلاقه کودک است. به‌ طور کلی کودکان از طرح‌‌‌های کارتونی و رنگ‌‌‌هایی که شدت زیادی دارند علاقه بسیاری دارند. 

انواع ظرف غذای کودک 

ظرف غذای کودک علاوه بر جنس پلاستیکی در جنس‌‌‌های دیگر نیز ساخته‌ شده‌اند، که در این بخش انواع آن‌‌‌ها را با هم بررسی می‌کنیم.

ظرف غذاخوری کودک پلاستیکی  

 این ظروف از جنس پلاستیک فشرده می‌باشند. معمولاً این مدل ظرف غذای کودک را برای کودکان زیر 1 سال تهیه می‌کنند. زیرا هم سبک بوده و هم فضای کمی ‌می‌گیرد. از جمله مزیت‌‌‌های دیگر این جنس از ظرف کودک نوزاد نشکن بودن آن نیزمی باشدخرید اینترنتی ظرف غذای کودک  

ظرف غذای سیلیکونی 

یکی از بهترین انتخاب ها در هنگام خرید سرویس غذاخوری نوزاد می باشد ظرف سیلیکونی فاقد مواد BPA تهیه شده است . ظروف سلیکونی به دلیل جنس نرمی که دارد به هیچ عنوان نمیشکند همچنین حرکت دادن آن توسط کودک بر روی سطوح غیر ممکن است ( به دلیل داشتن پایه چسبان )

سرویس های سیلیکونی مقاوم در برابر بو و لکه غذا است همچنین قابل حمل و سبک می باشد به راحتی می توانید ظروف سیلیکونی کودک خود را در فریز ، ماکرویو و ماشین ظرف شویی قرار دهید 

راهنمای خرید اینترنتی ست سیلیکونی کودک

ست غذاخوری بامبو 

این مدل سرویس ها یکی از بهترین گزینه‌ها برای مصارف روزانه، بخصوص برای کودکان است معمولا شامل یک عدد بشقاب ، کاسه ، لیوان ، قاشق و چنگال نیز است ظرف غذا بامبو سازگار با محیط زیست است و در تولید آن از هیچگونه مواد شیمایی به کار برده نشده در ابعاد و طرح های و رنگبندی های جذاب دخترانه و پسرانه موجود می باشد. ظرف غذای کودک بامبو در برابر حرارت دارای مقاومت بالا است. ضد حساسیت و قابلیت شستشو است این محصول را در مسافرت و مکانهای خارج از خانه نیز به راحتی می توانید حمل کنید.

راهنمای خرید اینترنتی ست بامبو کودک

ظرف غذاخوری کودک ملامین 

ملامین نسبت به پلاستیک وزن بیشتری دارد و سنگین‌‌تر می‌باشد. از ویژگی‌‌‌های مثبت این ظرف‌‌‌ها امکان شستشو در ماشین ظرف‌شویی می‌باشد

مهم‌ترین کاربردهای ست ظرف غذا کودک چیست؟

یکی از مهم‌‌ترین و بارز‌‌ترین تأثیر ظرف غذا برای کودک، ایجاد استقلال در وی می‌باشد. دلیل این امر این است که کودک به مرور زمان یاد می‌گیرد که خودش به‌تنهایی غذای خود را بخورد و برای تغذیه وابسته به شخص دیگری نباشد.

همچنین باعث افزایش قدرت ماهیچه‌ای و عضلانی کودکان شده و کودک با در دست گرفتن قاشق و یا حرکت دادن ظرف توانایی حرکتی خود را افزایش می‌دهد.

هنگام خرید ظرف غذای کودک چه نکاتی را باید در نظر بگیریم 

خرید انلاین انواع ست غذاخوری نوزاد

جنس: ظرفی رابرای کودک خود انتخاب کنید از مواد ایمن تهیه شده باشد بهترین جنس ظرف غذای کودک عبارتند از سیلیکون، پلاستیک بدون BPA، بامبو و استیل ضد زنگ. همچنین مزایا و معایب هر ماده مانند دوام، شستشو آسان و سازگاری با محیط‌زیست را در نظر بگیرید.

اندازه و شکل: ظروفی را انتخاب کنید که برای سن کودک شما مناسب باشد. کاسه‌های کوچکتر و کم‌عمق برای پوره‌ها و غذاهای نرم ایده‌آل هستند، و بشقاب های چند قسمتی و بزرگ تر برای تمرین غذا خوردن توسط خود کودک، بهتر هستند.

ثبات: ظرف غذایی که دارای پایه مکنده ( چسبان ) است را در نظر بگیرید تا هنگامی که کودک ظرف را پرتاب و یا به زمین می اندازد جلوگیری شود 

قابلیت شستشو: به‌دنبال ظروفی باشید که قابل‌شستشو در ماشین ظرفشویی باشند یا به‌راحتی با دست شسته شوند. 

ایمنی: ویژگی‌هایی مانند لبه‌های گرد و دستگیره‌های بدون لغزش ظروف را بررسی کنید تا از ایمنی کودک در هنگام غذاخوردن مطمئن باشید

رنگبندی جذاب: ظروف با طرح‌های رنگارنگ یا اشکال سرگرم‌کننده را انتخاب کنید تا غذاخوردن برای کودک شما لذت‌بخش‌تر شودو را علاقه مند به غذا خوردن کند 

   تاثیر رنگ ظرف غذا در اشتهای کودکان 

رنگ ظرف غذا می‌تواند تاثیر بسزایی در اشتهای کودکان داشته باشد. مطالعه نشان داده است که کودکان، به خوردن غذایی که در یک ظرف غذای فانتزی قرمز سرو می‌شود، در مقایسه با یک ظرف سفید، بیشتر علاقه نشان می‌دهند. در یک مطالعه دیگر، مشخص شده است که وقتی سبزیجات برای کودکان در یک ظرف سبزرنگ سرو می‌شود، تمایل بیشتری به خوردن آن دارند تا این‌که در ظرف سفید سرو شود.

دلیل این اتفاق کاملا مشخص نیست، اما تصور می‌شود که رنگ ظرف غذا می‌تواند بر نحوه درک کودکان از غذا تاثیر بگذارد. به‌عنوان مثال، یک بشقاب قرمز ممکن است غذا را جذاب‌تر یا هیجان‌انگیزتر و یک بشقاب سبز، غذا را سالم‌تر یا طبیعی‌تر نشان دهد.

راهنمای خرید اینترنتی ظرف غذای کودک

چند نکته مهم برای انتخاب رنگ ظرف غذای کودک خواهیم گفت:

  • ظرفی را انتخاب کنید که کودک از آن لذت می‌برد. اگر کودک به رنگ خاصی علاقه دارد، ظرف را به آن رنگ انتخاب کنید.

  • رنگی را انتخاب کنید که با تغذیه سالم مرتبط باشد. رنگ سبز معمولا با تغذیه سالم مرتبط است، بنابراین ظرف سبز ممکن است انتخاب خوبی باشد.

  • رنگ‌های مختلف را آزمایش کنید تا ببینید چه چیزی برای کودک شما بهترین است. هیچ پاسخ واحدی برای این موضوع وجود ندارد، بنابراین شاید لازم باشد چند رنگ مختلف را امتحان کنید تا ببینید فرزندتان کدام‌یک را ترجیح می‌دهد.

بهترین برندهای ست غذاخوری کودک کدام است ؟   

ظرف غذای کودک یک وسیله مهم و حساس است باید از فروشگاه‌‌‌های معتبر و برند‌‌‌های معروف و تضمین‌ شده خریداری شوند. زیرا این وسایل به‌طور مستقیم با خوراک کودک در ارتباط‌ است و در صورت آلودگی کودک را بیمار می‌کنند. از جمله برند‌‌‌های معتبر و معروف در زمینه ظرف غذای کودک می‌توان به چیکو، رووکو، هی اور شی، دکتر براون و… اشاره داشت 

فروشگاه سیسمونی نی نی لازم عرضه کننده بهترین برند های سیسمونی کودک نیز می باشد

ارسال نظر
پاسخ دهید

واحد فروش

تنظیمات

فهرست

اشتراک گذاری

یک حساب کاربری رایگان برای استفاده از لیست علاقه مندی ها ایجاد کنید.

ورود به سیستم