آخرین نظرات
بدون نظر
جستجو در وبلاگ

تخت کنار مادر و گهواره برای سیسمونی چی بخریم ؟

نوشته شده در تاریخ4 ماه پیش

تخت کنار مادر با اتصال به تخت مادر باعث نزدیکی و آرامش مادر و فرزند تازه متولد شده به خصوص در ماه های ابتدایی که نوزاد نیاز بیشتر به مراقبت دارد میشود .

زمانیکه برای تولد فرزندتان خصوصا اولین فرزند انتظار میکشید و می خواهید خرید سیسمونی که شیرین ترین و خاطره انگیز ترین کار است برای والدین در این دوران انجام دهید ، حتما از خود می پرسید : چه وسایلی برای نوزاد ضروری است که بخرید ؟ از چه برندی تهیه کنید ؟ از کجا خرید کنید ؟ و ...

در لیست خرید سیسمونی یکی از مایحتاج ضروری برای نوزاد وسایل خواب اوست که در بازار در طرح ، جنس و مدل های متفاوت موجود است ، که انتخاب رو برای شما سخت میکنه . برای زمان بدو تولد تا چند ماه اول یک گهواره یا تخت کنار مادرانتخاب خوبیه تا با نزدیک بودن کودک به شما بدون نگرانی از غلتیدن شما بر روی کودک بتوانید از او مراقبت کرده و خواب آرامی داشته باشین و پس از حدودا 2 سالگی برای کودک دلبندتان که دیگر نیاز به مراقبت مداوم ندارد یک تخت کودک تهیه کرده و میتوانید آن را در اتاق کودک قرار دهید .

خرید تخت کنار مادر نوزاد

ما در این مقاله از مجله سیسمونی به شما کمک میکنیم تا گهواره و یا تخت کنار مادر مناسب برای سیسمونی خریداری کرده تا هم مادر برای شیردهی در شب به نوزاد راحت باشد و هم محیطی امن و راحت برای خواب نوزاد باشد تا شما بهترین تجربه خرید رو داشته و حتی بدون نیاز به خرید حضوری در منزل از فروشگاه های اینترنتی بهترین تخت کنار مادر و یا گهواره را تهیه کنید .

تخت کنار مادر تختی است که با اتصال به تخت مادر باعث نزدیکی و آرامش مادر و فرزند تازه متولد شده به خصوص در ماه های ابتدایی که نوزاد نیاز بیشتر به مراقبت دارد میشود .

مزایای استفاده از تخت کنار مادر نوزاد

تخت کنار مادر نوزاد
  
   در گذشته والدین برای مراقبت از نوزاد و راحتی شیر دهی در شب ، نوزاد را در کنار خود می خواباندن که این خود خطرناک بود و      احتمال غلت زدن مادر و یا پدر بر روی کودک خود وجود داشت .امروزه با وجود تخت کنار مادر علاوه بر حفظ امنیت نوزاد شما میتوانید از دیگر مزایای نزدیک بودن نوزاد به والدین بهره ببرید .
   

  1. تخت کنار مادر با قرارگیری امن نوزاد کنار مادر موجب کاهش افسردگی بعد از زایمان مادرشده و کودک هم آرامتر میخوابد .
  2. شیر دهی به نوزاد را برای مادر در نیمه شب راحت تر میکند و مجبور نیست زیاد برای شیر دادن به نوزاد جابجا شود
  3. این تختها به راحتی در کنار ، تخت مادر قرار میگیرن و مادر میتواند بدون نگرانی از اینکه کودک در کنارش خوابیده و احتمال دارد بر روی آن غلت بزند با وجود دیواره متحرک تخت به راحتی میتوانید هر ازچند گاهی از وضعیت کودک خود آگاه شود .
  4. با خوابیدن کودک در کنار والدین باعث اعتماد به نفس بیشتر واستقلال در بزرگسالی میشود و دلیل آن تغذیۀ روحی و عاطفی است که با خوابیدن نوزاد در کنار والدین فراهم می‌ شود .

ویژگی تخت های کنار مادر

ابعاد تخت کنار مادر :

تختی را انتخاب کنید که با توجه به فضای قرار گیری کنار تخت شما والدین عزیز متناسب بوده و همچنین فضای داخلی تخت باید به میزانی باشد که کودک بتواند خیلی راحت دست‌ها و پاهایش را تکان دهد و نه آنقدر بزرگ باشد که غلت زده و در نبود شما کنارش روی شکم بماند .

خرید تخت کنار مادر نوزاد

وزن قابل تحمل تخت :

تخت کنار مادر در عین سبکی باید تحمل وزنی بالایی داشته باشد برای اینکه بتوانید تا حدود 2 سالگی کودک از آن استفاده کرده و دیگر نیاز به خرید تخت جدید نداشته باشین

ارتفاع قابل تغییر :

بهتر است تخت کنار مادر قابلیت تنظیم داشته باشد تا شما در زمان بدو تولد تا زمانیکه هنوز کودک نمیتواند از جای خود بلند شود ارتفاع تخت کودک را تا لبه تخت خود بالا آورده تا به راحتی در حالت دراز کش هم بتوانید به کودک دسترسی داشته باشین و پس از اینکه کمی بزرگتر شد و توانست از جای خود بلند شود ارتفاع را کم کنید تا در نبود شما کنار کودک اگر خواست از لبه تخت بیرون بیاید ارتفاع تا زمین کم باشد و او آسیبی نبیند .

قابلیت جداسازی قطعات و  یا تاشو بودن :

بعضی از مدل های تخت کنار مادر قابلیت این رو داره که قطعاتش به راحتی از هم جدا شده و باز به هم متصل کنید و یا میتونید قسمت خواب آن را جدا کرده و به عنوان ساک حمل کودک از اون استفاده کنید و یا تاشو و کم جا هستن ، همچنین تخت کنار مادر باید به راحتی قابل اتصال به تخت مادر بوده و بدون لغزش و حرکت اضافی به خوبی با تخت مادر چفت میشوند.

چرخ دار بودن و چرخ های متحرک :

اگر فکر میکنین نیاز است مدام تخت را جابه جا کنین سعی کنید به دنبال گهواره یا تختی باشید که چرخ داشته باشد تا بتوانید به آسانی آن را به هر نقطه‌ای از خانه که مایل هستید بدون دردسر منتقل کنید ، اما بهتر است تختی را انتخاب کنید که چرخ‌ها در آن قابل جدا شدن باشند یا حداقل قفل مناسبی داشته باشند تا زمانی که نوزاد شما به جنب و جوش افتاد از پایداری و محکم بودن چرخ‌ها مطمئن بوده یا زمانی که به آن‌ها نیاز ندارید بتوانید چرخ‌ها را جدا کرده تا پایه‌های تخت نوزاد کنار مادر سفت و محکم روی زمین بماند .

تخت کنار مادر چرخ دار

تخت های قابل تبدیل :

اگر بخواهید چیزی بخرید که تا چند سال برای‌ شما قابل استفاده باشد خرید یک تخت نوزاد-نوجوان انتخاب خوبی است . این تخت‌ها طوری ساخته شده‌ که تا وقتی نوزاد شما کوچک است می‌توانید به صورت تخت نوزاد از آن استفاده کنید و وقتی بزرگتر شد با جدا کردن قسمت‌های اضافی آن را به تخت بزرگتر تبدیل کنید که تا ۹- ۸ سالگی آن را استفاده کند . اما هنگام خرید به چند نکته توجه کنید، اول این‌که سعی کنید تختی را انتخاب کنید که بعد از چند سال از شکل و شمایلش خسته نشوید و طرح آن طوری باشد که هم برای سال‌های نوزادی مناسب باشد و هم برای سال‌های کودکی . از محکم بودن اتصالات مطمئن شوید و یک بار تخت را از حالت نوزاد به نوجوان تبدیل کنید تا اگر مشکلی داشت‌‌ همان لحظه برطرف کنید. فاصله بین میله‌های حصار را هم به خوبی چک کنید ، این فاصله نباید بیشتر از ۵ تا ۱۰ سانتی‌متر باشد تا سر کودک از آن عبور نکند .

ثابت یا متحرک بودن نرده یا حفاظ های تخت :

بعضی از انواع تخت یا گهواره های نوزاد در یک طرف دارای حفاظ متحرک هستن که با پایین دادن آن برداشتن و بغل کردن نوزاد برای والدین راحت‌تر می باشد . اما طبق قوانین جدید برای ایمنی وسایل کودک وضع شده خرید و فروش این نوع گهواره ها ممنوع اعلام شده پس اگر خواستید گهواره‌ای انتخاب کنید که حصار متحرک دارد بهتر است با توجه به سبک زندگی‌تان و با در نظر گرفتن موارد ایمنی، تختی را انتخاب کنید که قفل‌های حفاظ آن قابل اعتماد بوده و خطری برای نوزاد ایجاد نکنند .

قابلیت تنظیم شیب تخت :

بعضی از انواع تخت های کنار مادر نوزاد قابلیت تنظیم شیب را دارا بوده و به عنوان تشک آنتی رفلاکس عمل میکنن و اگر این میزان قابل تنظیم باشد موقع خواب نوزاد مي توانيد طرفی که پای نوزاد قرار دارد را 2 درجه پايين تر آورده تا نوزادتان تنفس راحت تری داشته باشد

خرید تخت کنار مادر

رنگ تخت کنارمادر :

در بازار تخت های کنار مادر با جنس و رنگ های متنوع موجوده ولی پیشنهاد میدهیم رنگ کرم یا استخوانی را انتخاب کنید . چرا که این رنگها ، هم فضای اتاق را روشن می‌كند و هم در صورت كثیف شدن ، لك‌ها را بهتر نشان می‌دهد .

   

قابلیت گهواره شدن :

بعضی از تخت های کنار مادر قابلیت تبدیل شدن به گهواره و یا ننو را دارن که برای خواب راحت کودک این تکان ها باید آرام و بی صدا باشد .نوع هایی از تخت های گهواره شو هستن که میتوان حالت گهواره قفل کرد و برای حفظ ایمنی کودک درزمانیکه کوچولوی شما کمی بزرگتر شد و به جنب و جوش افتاد حالت گهواره را قفل کنید تا وقتی کودک لبه تخت را گرفته و می ایستد با تکان تخت به زمین پرتاب نشود.

میتوانید به عنوان تخت کنار مادر انتخاب‌های دیگری هم داشته باشید مانند تخت گهواره مسافرتی که با خرید آن در واقع با یک تیر دو نشان زده‌اید و تختی تهیه کرده‌اید که هم در خانه و هم در سفر مورد استفاده قرار می‌گیرد . این تخت‌ها معمولا چهارچوب فلزی یا پلاستیکی دارند و به راحتی جمع شده و می‌توانید آن را با خود به سفر ببرید ، در این صورت هر جا که بروید نوزادتان جای مخصوص خودش را دارد .                                                    

در کنار تمام موارد ذکر شده ، تخت کنار مادر می‌تواند امکانات جانبی دیگری به شرح زیر برخوردار باشد :

وجود لامپ برای روشن کردن محیط تختخواب

پنل پخش موسیقی ملایم برای خوابیدن بهتر کودک

حالت ویبره

وجود یک سایبان جهت کم کردن نور وارده به تخت

وجود یک پشه بند

دارای کیف برای جمع شدن و حمل راحت

دارای سبد لوازم نوزاد

در پایان تعدادی از تخت های کنا مادر با کیفیت رو که از فروشگاه اینترنتی نی نی لازم میتوانید خریداری کنید معرفی میکنیم .

  گهواره موزیکال نوزاد کوالا بی بی Koala baby

  دارای اندازه مناسب برای استفاده بعنوان تخت کنار مادر نوزاد

  قابلیت جدا شدن سبد خواب از فریم

  استفاده بعنوان سبد حمل نوزاد

  دارای نور ملایم - ملودی و ویبره

  دارای چرخ برای جابجایی آسان

خرید

تخت کنار مادر یونی لاو Unilove مدلHugme PLUS

تخت خواب نوزادی 

قابل استفاده برای نوزادان از بدو تولد 

قابلیت تنظیم ارتفاع 

دارای کاور حمل

خرید

خرید تخت و گهواره

تخت کنار مادر گهواره شو  hannah مدل Aqua

قابل استفاده برای نوزادان از بدو تولد

قابل تنظیم ارتفاع

دارای سبد لوازم در قسمت پایین تخت 

قابلیت گهواره شدن از بالای تخت 

دارای تور و پشه بند 

دارای کیف برای جمع شدن  و حمل راحت

                                                                              رنگ بندی : خاکی ، سبز و طوسی

                                                                                 خرید

ارسال نظر
پاسخ دهید
لطفا برای ارسال نظر وارد شوید.

واحد فروش

تنظیمات

اشتراک گذاری

فهرست

یک حساب کاربری رایگان برای استفاده از لیست علاقه مندی ها ایجاد کنید.

ورود به سیستم