آخرین نظرات
بدون نظر
جستجو در وبلاگ

راهنمای خرید لباس نوزادی دخترانه و پسرانه

نوشته شده در تاریخ5 ماه پیش

یکی از مهم‌ترین دغدغه‌ها و البته لذت‌بخش‌ترین کارها، قبل از بچه‌دار شدن، خرید لباس نوزاد برای سیسمونی است. این‌طور نیست؟ هان طور که می دانید تنوع در لباس نوزادی چه دخترانه و چه پسرانه بسیار زیاد است و بیشتر پدر و مادرها دلشان می خواهد از هر لباس چند دست برای فرزند تازه به دنیا آمده خود بگیرند ما در این مقاله قصد داریم نکاتی را درباره خرید لباس نوزادی در اختیارتان قراردهیم ....

راهنمای کامل از بهترین لباس نوزادی

قطعا یکی از بهترین خریدهای سیسمونی برای کودک خرید لباس نوزادی نیز می باشد. تنوع در لباس نوزاد بسیار زیاد می باشد و بیشتر پدر و مادر ها دوست دارند بهترین و با کفیت ترین لباس ها را برای فرزند خود بخرند بنابراین انتخاب لباس نوزاد برای سیسمونی هم مانند هر بخش دیگری از بچه‌داری و مراقبت از فرزند نیاز به شناخت و آگاهی دارد. تنوع در لباس نوزاد بسیار زیاد می باشد و بیشتر پدر و مادر ها دوست دارند بهترین و با کفیت ترین لباس ها را برای فرزند خود بخرندبهتر است قبل از خرید لباس نوزاد برای سیسمونی به بعضی از نکات ضروری در این مورد توجه داشته باشید و قبل از خرید بدانید که کودکتان به چه چیز هایی نیاز دارد  ما در این مقاله قصد داریم نکاتی جامع و کامل از خرید لباس نوزادی را در اختیارتان قرار دهیم.

1- معیار مهم در انتخاب لباس نوزاد برای سیسمونی

2-  شست و شو لباس نوزاد و کودک

3- رنگبندی لباس نوزادی

4- سایزبندی لباس نوزادی

5- انواع لباس نوزادی

6-  نحوه صحیح پوشاندن لبای بچه

7-  مهم ترین نکات قبل از خریدن لباس کودک

معیارهای مهم در انتخاب لباس نوزاد برای سیسونی  

1- قابلیت تعویض آسان و راحت 

یکی از مهم ترین نکات در خرید لباس نوزاد تعویض راحت و آسان آن می باشد زمانی که لباس نوزاد را به دفعات عوض می کنید نباید کودک احساس ناراحتی بکند بنابراین هنگام خرید لباس نوزاد به نحوه پوشاندن آن به تن کودک نیز توجه داشته باشید. بنابراین بهتر است لباس های دکمه دار برای نوزاد تازه به دنیا آمدتان خریداری کنید وهم چنین بهتر است کنار یقه یک دکمه (یقه فرشته) برای راحت تر بردن سر نوزاد لباس وجود داشته باشد. سعی کنید لباسی را انتخاب کید که هنگامی که دارید پوشک نوزاد خود را عوض می کنید به راحتی بتوانید این کار را انجام دهید و بدون در آوردن کل لباس پوک را تعویض کنید به این گونه لباس ها اصطلاحا بادی یا زیردکمه گفته می شود 

۲- راحتی نوزاد

از آنجایی که پوست نوزاد نرم ، لطیف و حساس است بنابراین باید لباسی را برای نوزاد خود انتخاب کنید که از کیفیت بالایی برخوردار باشد استفاده از لباس های نخی نرم و 100 درصد پنبه و فاقد مواد نایلونی می تواند برای کودکتان مناسب باشد بنابراین هنگام خرید حتما به جنس آنها توجه کنید و توضیحات مربوط بر روی لباس را بخوانید تا بدانید چند درصد نخ یا ابریشم می باشد هم چنین لباس هایی را برای فرزند دلبندتان انتخاب کنید که کودک در آن به راحتی بتواند بازی و حرکت کند. توجه داشته باشید لباس های نوزاد نباید خیلی تنگ یا گشاد باشد.

۳- لباس مناسب فصل

لباسی را برای کودک خود انتخاب کنید که بدن او را گرم نگه دارد البته به این معنی نیست که چندین لباس تن کودک کنید و باعث شوید که بدنش عرق کند باید به این نکته  توجه داشته باشید لباسی که انتخاب میکنید مناسب فصل و متناسب با هوای بیرون و داخل خانه باشد 

4- اندازه مناسب

سعی کنید لباس نوزاد را یک سایز بزرگتر خریداری کنید زیرا ممکن است لباسی که امروز برای کودکتان انتخاب می کنید دو هفته ی دیگر کوچک شود چون کودتان در حال رشد می باشد. بنابراین لباس‌های سایز صفر تا یک را به تعداد کافی و مورد نیازتان خریداری کنید.

شست و شو لباس نوزاد و کودک   

هرگز نمی‌توانید حدس بزنید که کودکتان چند بار در طول روز  لباسش را کثیف خواهد کرد. فراموش نکنید که ممکن است لازم باشد، یک لباس را چندین بار بشورید و خشک کنید. بنابراین  در خرید لباس نوزاد برای سیسمونی به قابلیت شست و شوی لباس‌ها توجه داشته باشید. لک‌های احتمالی موجود روی لباس هم باید به راحتی از روی آن پاک شوند و پس از هر بار شستن لباس نباید شاهد بزرگ، کوچک و یا رنگ پریده شدنِ آن شوید. برای شست‌و‌شوی لباس نوزادی از مواد شوینده سبک و بدون بو استفاده کنید. صابون های معطر و مایع لباسشویی عطری ممکن است باعث اذیت شدن فرزند دلبندتان شود.

نحوه ی شست و شو لباس و پوشاک نوزاد

خرید مایع لباس شویی کودک 

رنگ لباس نوزاد  

راهنمای خرید و انتخاب رنگ لباس نوزاد و کودک

بهتر است برای نوزاد خود از لباس های شاد و روشن استفاده کنید تا کثیفی روی آن خوب معلوم شود 

برای نوزاد لباس سفید در اولویت است و بعد از آن می توانید سراغ رنگ های روشن بروید.

از دو سالگی به بعد که کودک تا حدودی انتخاب را درک می‌کند باید به او این اجازه را بدهیم که استقلال را تجربه کند و به درستی تصمیم بگیرد 

سایزبندی لباس نوزاد  

انتخاب سایز مناسب لباس کودک همواره یکی از دغدغه های والدین در خرید پوشاک می باشد سایزبندی لباس های بچه گانه خود را تنها براساس سن نوزاد و کودک آنهم برحسب ماه درنظربگیرید زیرا سایز های اندازه گیری شده برحسب سانتی متر ممکن است دقیق نبوده و دارای اشتباه محاسباتی باشد و همچنین با توجه به سری دوزی لباس ها در تولیدی ها و کارخانجات در صورت عدم توجه دقیق به فرآیند الگوبرداری و دوخت ممکن است سایز تولید شده در هر سری تولید کمی تغییرکند. هم چنین در انتخاب سایز بندی به این نکته توجه داشته باشید که فرزندتان نسبت به قد و وزن استاندارد سایر همسن های خود بیشتر و کمتر نباشد و در غیر این صورت یک سایز بزرگ تر یا کوچکتر انتخاب نمایید.

راهنمای انتخاب سایز لباس نوزاد دخترانه و پسرانه


راهنمای انتخاب سایز لباس نوزاد دخترانه و پسرانه 

انواع لباس های نوزاد برای سیسمونی  

سرهمی

یکی از عمده‌ ترین و پرکاربردترین لباس‌ها در شش ماه نخست زندگی و خرید لباس نوزاد برای سیسمونی، سرهمی‌ نوزاد است.

بلوز

خرید بلوزهای آستین بلند و آستین کوتاه هم ضروری هستند. توجه داشته باشید یقه بلوز گرد باشد و خیلی تنگ و یا خیلی گشاد هم نباشد تا کودک در لباس احساس راحتی کند بهتر است رو قسمت شانه یک یا دو دکمه داشته باشد تا به راحتی باز و سر نوزاد از آن عبور کند. به نرم بود پارچه لباس ها هم نیز توجه داشته باشید.


شلوار

شلوارهای نخی راحت، بهترین گزینه برای انتخاب لباس نوزاد هستند؛ شلوارهایی که به راحتی امکان تعویض دارند. برای کودکان زیر ۶ ماه شلوارهایی با کمر کشی انتخاب کنید تا هم سریع و آسان عوض شوند و هم نوزاد درون آنها احساس راحتی داشته باشد


کلاه

سر نوزاد تازه به دنیا آمده حساس و به راحتی می تواند دچار سرماخوردگی شود در هر فصلی از سال، کلاه مناسبی برای نوزاد تهیه کنید. کلاه‌های نخی نازک برای تابستان و کلاه‌های پوم پوم گرم و سبک برای زمستان مناسب هستند. 

خرید اینترنتی انواع کلاه نوزادی

   خرید اینترنتی کلاه نوزاد و کودک

دستکش

کودکی که به دنیا می آید با توجه به این که  ناخن های بلندی دارد برای این که صورت و پوست بدن خود را چنگ نزند و یا در فصل سرما دستش پوشیده باشد و گرم نگه دارد دستکشی را انتخاب کنید که بدون انگشت باشد و یادتان باشد که دستکش دارای کش نرم باشد تا از دست ظریف کودکتان نیافتد.

معرفی و خرید اینترنتی دستکش نوزادی

                           خرید اینترنتی پیشبند نوزادی

مانتو یا بلوز جلو دکمه 

لباس های جلو دکمه دار نظیر مانتو کودک بسیار مناسب هستند چرا که به راحتی می توان به تن کودک پوشاند یا از تن او در آورد.

زیردکمه دار نوزادی ( بادی ) 

لباس زیر دکمه دار نوزاد ، یکی از کاربردی ترین لباس ها برای نوزادان در خرید سیسمونی است  زیرا پوشاندن آن به کودک آسان و راحت است و به علت داشتن دکمه در قسمت فاق به راحتی و بدون این که کودک آسیب ببیند می توان آن تن کودک کرد . بهتر است یقه لباس زیر دکمه ( بادی ) گرد و دکمه دار باشد تا گردن کودک هنگام پوشیدن لباس اذیت نشود.

پتوی نوزاد

 داشتن پتویی نرم و لطیف برای نوزاد می تواند حس آرامش و خواب خوبی را برای کودک فراهم کند.

قیمت و خرید اینترنتی انواع پتوی نوزادی

                    خرید اینترنتی انواع پتوی نوزادی دخترانه و پسرانه

حوله کلاه‌دار

 حوله‌ ای بخرید که بتوانید سریع کوچولوی بی‌قرار را در آن قرار داده و خشک کنید.  حتما در خرید حوله به نرمی و لطافت و کلاهدار بودن آن توجه داشته باشید

خرید اینترنتی انواع حوله حمام نوزادی

                            خرید اینترنتی انواع حوله نوزادی

پیشبند 

 پیش بند جز اولین و ضروری‌ترین وسایلی است که باید بخرید.همیشه حداقل دو یا سه پیش بند به همراه داشته باشید. پیش‌بندها نباید خیلی تنگ باشد پیشبند ها ممکن است نخی و یا مشمایی باشد.

انوع پیشبند نوزاد و کودک

                            خرید اینترنتی  انواع پیشبند نوزاد

نحوه صحیح پوشاندن لباس بچه  

مهم ترین نکات قبل از خرید لباس نوزاد  

توجه به سایز لباس ها: سایزبندی‌ لباس کودکان را یاد بگیرید. سایزبندی‌ لباس کودکان نیز مثل بزرگسالان از برندی به برند دیگر یا از کشوری به کشور دیگر متفاوت است و عددی که روی برچسب لباس می‌بینید نشانگر این نیست که کودکتان باید چقدر رشد کرده باشد. وقتی شک دارید بهتر است سایز بزرگ‌تر را بخرید، زیرا شما می‌توانید پاچه‌های شلوارش را بالا بزنید یا تی‌شرت‌های خیلی بلند را داخل شلوار بگذارید تا کمی بعد با بزرگ‌تر شدن کودک اندازه شود.

توجه به جنس پارچه :  لباسی را برای نوزاد خود بخرید که به پوست حساس کودک آسیبی وارد نکند. لباس های نخی و پنبه ای بهترین لباس های در بین لباس های نوزادی می باشد 

برچسب لباس‌ها را بررسی کنید: لباس‌هایی که برچسب اطلاعات مربوط به اندازه و شست‌وشوی لباس، داخل یقه ی آنها نوشته شده است 

انتخاب لباس مناسب : از خرید لباس‌های کشی‌ تنگ و یا خیلی گشاد خودداری کنید.

انتخاب لباس های ساده و بدون تزئینات : درزهای لباس و زیپ‌ها اگر به خوبی دوخته نشده باشند می‌تواند نوزاد را اذیت کنند. هم چنین لباس نوزاد نباید دکمه، زیپ یا اضافاتی داشته باشد که باعث آزار بچه شود.

بهترین برند های لباس نوزادی

خرید اینترنتی جدیدترین لباس نوزاد دخترانه و پسرانه قیمت و خرید جدیدترین لباس نوزادی
معرفی انواع لباس و پوشاک بچگانه جدیدترین لباس نوزای خارجی دخترانه و پسرانه





ارسال نظر
پاسخ دهید
لطفا برای ارسال نظر وارد شوید.

واحد فروش

تنظیمات

اشتراک گذاری

فهرست

یک حساب کاربری رایگان برای استفاده از لیست علاقه مندی ها ایجاد کنید.

ورود به سیستم