آخرین نظرات
بدون نظر
جستجو در وبلاگ

راهنمای خرید تشک بازی ( پلی جیم ) نوزاد

نوشته شده در تاریخ5 ماه پیش

تشک یا همان زمین بازی سه بعدی وسیله ای نرم و راحته که معمولا دارای 2 طاق  پلاستیکی یا چوبیه و از آنها اسباب بازی هایی برای سرگرمی و تقویت حواس 5 گانه کودک شما آویزان هست . این تشک ها برای دراز کشیدن ، بازی و سرگرمی و تقویت حس بینایی ، شنوایی و لامسه نوزاد مناسب هست که آن را با راهنمایی ما میتوانید از فروشگاه اینترنتی نی نی لازم به راحتی تهیه کنید .

وقتی شما والدین به تازگی صاحب فرزند شده اید و به دنبال خرید سیسمونی برای نوزاد دلبندتان هستین حتما در سایت های خرید اینترنتی سیسمونی و یا مغازه های فروش لوازم سیسمونی چشمتان به تشک های رنگی و جذاب بازی خورده شاید پیش خودتون فکر کنین که این تشک بازی ( پلی جیم ) چه کاربردی داره برای نوزاد شما ؟ اضافه کردن آنها در لیست سیسمونی نیازه ؟ تا چه سنی به درد فرزند شما میخوره ؟ شاید پیش خودتان فکر کنید یک خرج اضافیه خرید پلی جیم .

تشک یا همان زمین بازی سه بعدی وسیله ای نرم و راحته که معمولا دارای 2 طاق  پلاستیکی یا چوبیه و از آنها اسباب بازی هایی برای سرگرمی کودک شما آویزان هست و در طرح های دخترانه و پسرانه در بازار موجوده . این تشک ها برای دراز کشیدن ، بازی و سرگرمی و تقویت حس بینایی ، شنوایی و لامسه نوزاد مناسب هست که آن را با راهنمایی ما میتوانید از فروشگاه اینترنتی نی نی لازم به راحتی تهیه کنید .

پلی جیم

استفاده از این تشکها برای نوزادان تاثیر زیادی بر هوش و خلاقیت کودک دلبند شما در بزرگسالی دارد پس به عنوان یکاسباب بازی در لیست سیسمونی خوبه که در نظر داشته باشین .

بعضی از تشک های بازی ساده و مناسبه دراز کشیدن ، نگاه کردن و بازی کودک میباشن ولی بعضی دیگر دارای آینه نشکن ،

نور، پخش کننده موسیقی ، پیانو های فعال شده با ضربه ، اسباب بازی پلاستیکی و یا پولیشی و ... که مناسبه سرگرمی

نوزاد هم هستن .

                                                                       

   خرید اینترنتی تشک بازی ( پلی جیم ) نوزاد

درسته که تشک بازی وسیله ای برای بازی  و  سرگرمی کودک شما هستن که از ابتدایی ترین ویژگی تشک بازی میباشد ولی در رشد و پیشرفت کودک هم تاثیر گذارند و کمی که بزرگتر شدن باعث درک رابطه علت و معلول پدیده ها در نوزاد میشود .

شما والدین عزیز که به دنبال خرید سیسمونی هستین میتونین خرید تشک بازی را هم به لیست خرید اضافه کنید ، چون اکثر این تشکها مناسبه ویژگی های زمان بدو تولد نوزاد میباشد .

فواید استفاده از تشک بازی

رشد ذهن نوزاد 

کودکان بازی کردن رو دوست دارن بی آنکه بدانند همین بازی باعث رشد خلاقیت و مهارتهای او میشود . نوزادان در یک نیم ماهگی تا حدود 4 ماهگی حرکاتی را به صورت اتفاقی انجام داده که مجدد آن را تکرار میکنن . ولی بعد از 4ماهگی دیگه این حرکات مثل گرفتن ، تکان دادن ، ضربه زدن ... اشیا را با اراده انجام داده و برای او سرگرم کننده هستن . با قرار دادن نوزاد در تشک بازی فضایی برای او آماده است تا بتواند به راحتی تمامی این حرکات را انجام داده و ذهنشان رشد پیدا کند .

تقویت قدرت بینایی

نوزادان در بدو تولد قدرت بیناییشان ضعیفه و فقط می تواند روی اسباب بازی هایی تمرکز کنن که فاصله کمی با آنها داره و هرچه فاصله بیشتر شود تار و نامفهومه براشون با بزرگ شدن بیشتر نوزاد و قوی‌تر شدن قوه بینایی‌اش ، او می‌تواند رنگ‌ها را هم تشخیص داده و از آنجایی که برای دیدن اجسام با کنتراست بالا لذت میبرن اکثر تشکهای بازی دارای رنگ آمیزی جذاب برای نوزادان هستن که باعث تقویت قدرت بینایی در نوزاد میشود . در حدود ۶ ماهگی نوزاد می‌تواند کاملاً مثل بزرگترا تشک بازی خود را تماشا کند و رنگ ها را از هم تشخیص دهد .

افزایش مهارت خود آگاهی نوزاد

بعضی از انواع پلی جیم ها علاوه بر اسباب بازی دارای یک آینه نشکن هستن که کودک با دیدن تصویر خود درون آن واکنش نشان داده و به مرور به خود آگاهی میرسه

تقویت مهارتهای حرکتی

شاید باورنکنید همین تشک جذاب و رنگی باعث تقویت مهارتهای حرکتی در نوزاد میشود . از این طریق که کودک برای دردست گرفتن اسباب بازیهای آویزان در پلی جیم تلاش میکند تا خود را به آنها برساند و بعد از در دست گرفتن اسباب بازی ها آنها را لمس کرده و باعث تقویت در حرکت و تقویت گردن و شانه های نوزاد میشود . در زمان بازی کردن با همین اسباب بازی ها یاد میگیره در حالیکه به پشت خوابیده جسمی که در خط وسط بدن او قرار دارد را با بلند کردن همزمان دو دست بگیرد که برای چهار دست و پا رفتن کودک آماده میشه . در نتیجه استفاده از پلی جیم باعث تقویت هماهنگی بین چشم و دست کودک و تقویت هوش منطقی و افزایش مهارت های حرکتی و هوش بدنی و تقویت عضلات کوچک دست و پای کودک می شود .

محیطی ایمن برای نوزادپلی جیم

با قراردادن نوزاد در پلی جیم که یک محیط مرز بندی شده و محلی ثابت برای استراحت

،  تعویض نوزاد ، بازی و سرگرمی او هست شما بدون نگرانی میتوانید

به فعالیتهای روزانه خود بپردازید .

تقویت حس شنوایی

وجود اسباب بازی های موزیکال جذاب در پلی جیم علاوه بر سرگرمی باعث تقویت حس شنوایی کودک هم میشود .

به همراه تقویت مهارت های ذهنی در کنار افزایش چابکی بدن کودک

چه زمانی از پلی جیم استفاده کنیم ؟

از بدو تولد تا زمانی که نوزاد نمی تواند سینه خیز حرکت کند و فقط توانایی غلت زدن را دارد . ولی پس از این دوران کودک برای حس کنجکاوی و شناخت محیط اطراف دیگر در تشک بازی نخواهد ماند و به محیط بیرون از تشک میرود . ولی باز هم این مدت زمان بیشتر بستگی به کودک دلبند شما دارد و بعضی از کودکان پس از اینکه به راه افتادن هم ، تشک بازی برایشان جذاب بوده و در آن بازی میکنند .

نکات مورد توجه هنگام خرید پلی جیم

  1. سبک و قابل حمل : به راحتی قابل جمع و باز شدن باشد .
  2. قابل شستشو : اجزای پلی جیم خوبه که خیلی آسان از یکدیگر باز شوند تا هر زمان که دوست داشتید بتوانید آن را بشویید.
  3. اندازه تشک : در نظر داشته باشین که شاید مدام بخواهید پلی جیم را از این اتاق به آن اتاق حرکت دهید ، قبل از خرید حتما ابعاد آن را چک کنید .
  4. امکان نصب اسباب بازی به آن : قسمت طاق تشک بازی بهتره به گونه ای باشد که امکان وصل کردن سایر اسباب بازی‌ها وجود داشته باشد تا بر طبق میل کودکتان وسایلش را در بالای سرش آویزان کنید. واسباب هایی که به طاق پلی جیم متصله خوبه که قابل جداشدن باشه تا هم به راحتی شستشو دهید وهم پس از اینکه کودک کمی بزرگتر شد و دیگر در تشک نماند بتوانید آن اسباب بازیها را جدا کردهو برای بازی به فرزندتان دهید .
  5. ظاهری زیبا و جذاب برای کودک : کودکان معمولا به رنگ‌های شاد و جذاب خصوصا با کنتراست علاقه دارند ، پس به دنبال خرید مدل‌های رنگی رنگی زیبا و شاد بروید .
  6. ایمنی تشک بازی : بعضی ازانواع تشک های بازی لبه دار و گارد دار  بوده لبه های این تشک ها باعث شده کودک شما غلت نخورده و امنیت بیشتری را برای کودک شما فراهم می کند .

مشخصات  و خرید پلی جیم قابل حمل

           پلی جیم

محصولات مرتبط
ارسال نظر
پاسخ دهید
لطفا برای ارسال نظر وارد شوید.

واحد فروش

تنظیمات

اشتراک گذاری

فهرست

یک حساب کاربری رایگان برای استفاده از لیست علاقه مندی ها ایجاد کنید.

ورود به سیستم