آخرین نظرات
بدون نظر
جستجو در وبلاگ

راهنمای خرید صندلی ماشین کودک

نوشته شده در تاریخ5 ماه پیش

صندلی ماشین کودک یکی از مهم ترین وسایل برای محافظت و ایمنی از کودکان است که والدین باید به آن توجه کنند

صندلی ماشین کودک یکی از وسایل کاربردی و ضروری برای محافظت کودکان است حفظ امنیت کودکان در هنگام رانندگی یکی از مهم ترین وظایفی است که هر پدر ومادری باید به آن توجه داشته باشد. در بسیاری از کشورهای دنیا استفاده از صندلی کودک در ماشین ضروری و در کشور ایران هم مدتی است استفاده از صندلی کودک برای کودکان ضروری شده است.هنگام وقوع تصادف احتمال آسیب دیدن کودک وجود دارد به طوری که ممکن است باعث پرت شدن کودکان از صندلی عقب به سمت شیشه ماشین یا گیر کردن بین دو صندلی شود حتی بسیاری از والدین بر این باورند که که وقتی کودک خود را در آغوش بگیرند از کودک خود می توانند محافظت کنند اما متاسفانه سالیانه هزاران کودک به دلیل رعایت نکردن اصول ایمنی درست آسیب می بینند یا حتی جان خود را از دست می دهند. بنابراین هنگام خرید سیسمونی حتما در انتخاب صندلی کودک که هم مناسب سن و وزن او باشد و هم کودک درون آن احساس راحتی کند توجه کنید تا ایمنی کودک حفظ شود.

صندلی ماشین کودک مدل کریر و بوستر

نکاتی در خصوص خرید صندلی ماشین

کمربند صندلی : علاوه براین که صندلی کودک باید دارای کمربند ویژه باشد تا در هنگام ترمز و تکان های شدید به اطراف پرت نشود باید از جنس نرمی هم برخوردار باشد تا هم کودک را اذیت نکند واحساس راحتی کند و هم به او صدمه ای نرساند بهترین و ایمن ترین کمربند در صندلی ماشین کمربند با پنج نقطه اتصال است که دو تا روی شانه های کودک و دوتا کنار پاها و یکی دیگر بین پاهای کودک قرار می گیرد همچنین قفل صندلی کود ک نباید به راحتی باز و بسته شود

اندازه صندلی : اندازه صندلی ماشین باید با فضای صندلی خودرو شما متناسب باشد چرا که اگر صندلی کودک بزرگ باشد باید صندلی خود را جابجا کنید بنابراین باید صندلی را خریداری کنید که هم کودکتان در آن راحت جابجا شود و هم فضای زیادی را اشغال نکند .

استفاده راحت : علاوه بر این که کودک باید بر روی صندلی ماشین احساس راحتی کند در هنگام خرید صندلی باید به این مسئله هم توجه کنید که تمیز کردن و باز و بسته کردن آن هم راحت باشد و زمان زیادی را از شما نگیرد همچنین دفترچه راهنمای ساده و راحتی داشته باشد تا در هنگام آن نصب دچار مشکل نشوید

ایمنی مناسب : بعضی از صندلی‌ها دارای فوم‌های جذب انرژی و وسایل محافظت‌کننده ای هستند که باعث می شود از سر و سینه کودک محافظت کند.

تنظیم آسان: با توجه به رشد مداوم کودکان صندلی ماشینی که برای کودک می خرید باید قابلیت تنظیم ارتفاع و نشیمن صندلی را داشته باشد تا خیلی زود مجبوربه تعویض آن نشوید.

قابل شستشو: صندلی کودک باید قابل شست‌وشو باشد تا علاوه بر تمیزی سلامت کودک را تامین کند.

سیستم ایزوفیکس: یک سیستم استانداردجهانی است که طبق آن داخل صندلی خودرو ها قلاب هایی تعبیه شده که شما می توانید صندلی کودک را به آن وصل کنید که باعث فیکس شدن صندلی به ماشین می شود و از کوچکترین تکان خوردن در طول حرکت خودرو جلوگیری می کند.

صندلی ماشین کودک بر اساس گروه سنی

گروه 0 : برای کودکان از بدو تولد تا 1 سال است و معمولا تا وزن 13 کیلوگرم مورد استفاده قرار می گیرد 

گروه 1 : برای کودکان 1تا 4 سال است و معمولا از وزن 9تا18 کیلوگرم مورد استفاده قرار می گیرد


گروه 2 : برای کودکان 4 تا 7 است و معمولا از وزن 15تا 25 کیلوگرم مورد استفاده قرار می گیرد


گروه 3 : برای کودکان 7 تا 12 سال است و معمولا از وزن 25تا 36 کیلوگرم مورد استفاده قرار می گیرد

در هنگام خرید صندلی خودرو کودک توجه کنید که روی برچسب صندلی علامت «universal» نوشته شده باشد. بودن این علامت یعنی صندلی برای انواع اتومبیل‌‌ها مناسب است

انواع مدل صندلی ماشین کودک

صندلی ماشین کودک مدل های مختلفی دارد و تفاوت بین آنها به اندازه کودک شما بستگی دارد.

صندلی نوزاد : این مدل صندلی قابل حمل و جداشدن است که به اصطلاح به آن کریر می گویند که امروزه در سیسمونی ها همراه با کالسکه می باشد این صندلی ماشین در صندلی عقب ماشین و رو ه پشتی صندلی برای حفظ ایمنی بهتر کودک قرار میگیرد.

صندلی ماشین قابل تبدیل (با امکان تغییر زاویه خواب ) : این نوع صندلی در دو حالت رو به جلو و رو به عقب تنظیم می شود در ابعاد بزرگ تولید می شود معمولا سنگین هستن و به عنوان کریر نمیشه ازشون استفاده کرد

صندلی های بوستر : صندلی بوستر به منظور ایمنی و راحتی کودک در هنگام نشستن بر روی صندلی عقب خوردرو طراحی شده است در واقع نشیمن گاهی نرم و راحت و دارای تکیه گاهی برای قرارگرفتن دست های کودک بر روی آن است و به والدین این امکان را می دهد با نشاندن کودکانشان بر روی آن از کمربند خود خودرو استفاده کنند .

 این ها مهم ترین نکات خرید صندلی ماشین کودک هستن که برای اکثر پدر و مادر ها سوال است امیدواریم بعد از مطالعه تمامی برند ها و مدل های صندلی ماشین به فروشگاه نی نی لازم مراجعه کنید ویا در صورت داشتن هرگونه سوالی می توانید با نی نی لازم تماس بگیرید.

محصولات مرتبط
ارسال نظر
پاسخ دهید
لطفا برای ارسال نظر وارد شوید.

واحد فروش

تنظیمات

اشتراک گذاری

فهرست

یک حساب کاربری رایگان برای استفاده از لیست علاقه مندی ها ایجاد کنید.

ورود به سیستم