آخرین نظرات
بدون نظر
جستجو در وبلاگ

راهنمای خرید لیوان آموزشی و آبخوری کودک

نوشته شده در تاریخ5 ماه پیش

لیوان های مخصوص کودکان یکی از اقلام سیسمونی نوزاد است که در لیست سیسمونی مادران هنگام خرید سیسمونی وجود دارد. ولی شاید اینکه کدام لیوان را بخرید برایتان سوال برانگیز باشد

برای سیسمونی نوزادم لیوان آبخوری بخرم؟؟

لیوان های مخصوص کودکان یکی از اقلام سیسمونی نوزاد است که در لیست سیسمونی مادران هنگام خرید سیسمونی وجود دارد. ولی شاید اینکه کدام لیوان را بخرید برایتان سوال برانگیز باشد، تنوع لیوان ها در بازار آنقدر زیاد است که حتما شما را سردرگم میکند. علاوه بر این تنوع رنگ و طرح نیز توجه شما را بخود جلب میکند. خصوصا اگر دوران خردسالی خودتان یادتان باشد، هنگام خرید لیوان نوزاد توراهی خود کمی عمیق تر فکر میکنید . لیوان ها جزء وسایلی است که از بچگی تا سنین بالاتر نیز همراه ما هستند که با توجه به سن تغییر شکل ، جنس و رنگ میدهند.همراهانی که ساده به نظر می رسند اما بسیار دوست داشتنی و کاربردی اند، و از نظر بهداشت فردی و سلامتی نیز حائز اهمیت هستند.

نوزادان هم بعد از چند ماه از بدو تولد ، گرایش شان به سمت استفاده وسایل مشابه بزرگترها و لذت نوشیدن مستقل مثل سایر اعضاء خانواده آغاز می گردد و اینجاست که یک لیوان دسته دار معمولی یا یک لیوان دسته دار آموزشی می تواند شروع خوبی برای کودک باشد. چرا که کم کم لازم است کودک را با سایر خوردنی ها مثل نوشیدنی و غذا های مجاز و ضد حساسیت آشنا کنیم. تا کم کم برای تغذیه با غذاها بجز شیر آماده شود و راحتتر تواند سینه مادر یا شیشه شیر را رها کند و به سمت نوشیدن سایر مایعات و آبمیوه ها روی بیاورد .

برای انتخاب لیوان کودک بخصوص هرچه سن پایین تر باشد بهتراست برخی نکات در نظر گرفته شود تا کودک شروعی خوب به همراه داشته باشد. عموما" اولی نزمان برای شروع استفاده از لیوان کودک 6 ماهگی ست البته مدل هایی برای کمتر از این سن طراحی شده است اما 6 ماهگی و یا لااقل 4 ماهگی فراگیرتر هستند.

قیمت و خرید اینترنتی لیوان آبخوری

ویژگی های لیوان آبخوری کودک

فاقد مواد مضر شیمیایی BPA

دارای طراحی جذاب و شاد با رنگیندی کودکانه

سبک باشد تا کودک برای گرفتنش اذیت نشود

برای دهان و رشد دندان کودک مزاحمت و آسیبی ایجاد نکند

لیوان دسته دار بسیار برای کودکان راحت تر است بخصوص در سنین پایین نوزادی(برخی برندهای باکیفیت حتی برای دسته ها هم برنامه داشته و ضدلغزش آنها را طراحی مینمایند)

اندازه متناسب و طراحی مطلوبی داشته باشد تا براحتی در دست کوچک کودک قرار گیرد

ضد چکه بودن لیوان یک ویژگی بسیار مثبت و حتی الزامی برای این محصول است

ترجیحا" درپوش داشته باشد

براحتی حمل و نقل و جابجا گردد

شستشو و پر و خالی کردن اش آسان باشد

برای کودکان کم سن و سال دهنی نرم داشته باشد

قابلیت نصب سرشیشه هم یک ویژگی کاربردی دیگر است که در دوران شیردهی بسیار کاربردی ست

حجم کافی داشته باشد و بدنه دارای درجه بندی نشان دهنده مایع درون

خروجی لیوان متناسب با سن کودک بوده و کم یا زیاد نباشد

نکته :در هنگام خرید حتما" به پیشنهاد سنی که روی بسته بندی محصول نوشته دقت کنید مثلا" +6 یا +12 ماه چون این عدد با توجه به سن فرزندتان خیلی راحت شما را برای خرید لیوان راهنمایی میکند/ از آنجایی که نوزاد در ماه های ابتدایی هنوز قادر به حفظ تعادل خود نیست بهتر است لیوان آبمیوه خوری در هنگام راه رفتن و دویدن مورد استفاده واقع نشده یا با نظارت و همراهی مستقیم والدین باشد

جنس لیوان ها چند مدل دارد : پلاستیک هایی از جنس مخصوص - استیل - شیشه ایی و سیلیکونی . اما از این بین همانطور که می دانید مدل های پلاستیکی بدلیل وزن سبک تر و هزینه کمتر تولید و با توجه به اینکه مواد مضری همچون بیسفنول آ هم از پروسه تولیدشان به کلی کنار رفته غالب جنس لیوان ها را تشکیل می دهند

انواع کلی از نظر ساختار دهنی : دهنی نرم ، دهنی سخت ، نی دار ، 360 درجه ها

لیوان آبمیوه خوری کودک

چه زمانی کودکم رو با لیوان آب خوری آشنا کنم

برخی از نوزادان از 6 ماهگی برای استفاده از لیوان آمادگی دارند ولی تعدادی از نوزدان تا 1 سالگی هم علاقه ای به استفاه از این محصول ندارند.

ولی غالب نوزادان از سن 6 ماهگی به بعد دوست دارند از وسایل مشابه یزرگترها استفاده کنند.

برای اینکه کودک لیوان را راحت بپذیرد میتوانید از این روشها استفاده کنید

ابتدا نوزاد را با یک لیوان نی دار نرم مشابه سینه مادر آشنا کنید

به کودک نشان دهید چطور لیوان را به سمت دهان ببرد و آن را برای نوشیدن خم کند

به بچه زمان بدهید تا این فرآیند را یادبگیرد و در ابتدا داخل لیوان نوشیدنی به مقدار کم بریزید. لیوان برای کودک مثل یک اسباب بازی است که به مرور با آن خو میگیرد.

لیوان های متفاوتی را آزمایش کنید تا متوجه شوید فرزندتان با کدام لیوان راحت تر نوشیدنی میل میکند

خرید لیوان آبخوری کودک



اگر نوزادم از لیوان مخصوص استفاده نکرد چیکار کنم؟

روی لبه نی دار لیوان شیر مادر یا شیر خشک بریزید چون نوزاد با بوی این مواد غذایی آشنا است و ممکن است به یک یادآوری نیاز داشته باشد

مقداری از شیر کودک را با شیشه شیر به کودک بدهید و مابقی را با لیوان

بهتر است لیوانی را به نوزاد بدهیم که با مکیدن از آن نوشیدنی خارج میشود و کثیف کاری هم ندارد

نوشیدنی های متفاوت با طعم های متفاوت را امتحان کنید البته برای نوزاد زیر 6 ماه آبمیوه ندهید و برای نوزاد 6هم نصف فنجان کافی است.

انواع لیوان

لیوان ها دارای تنوع زیاد از نظر شکل و جنس و برند هستند

لیوان آبمیوه خوری یا لیوان آبخوری کودک از نظر جنس شامل

سیلیکونی که بسیار سبک هستد لیوان

لیوان پیرکس

لیوان استیل

لیوان کودک از نظر طراحی

لیوان نی دار

لیوان سوپاپدار

لیوان 360 درجه

لیوان قمقه ای

شما در سه سال اول شاید چندین مدل لیوان کودک را باید در سبد خرید خود داشته باشید که کمپانی های تولیدکننده محصولات کودک هم برای هر بازه سنی ویژگی های خوبی را برای این لیوان ها تدارک دید اند. مثلا ” لیوان آبمیوه خوری در ماه های ابتدایی باید دهنی ترجیحا” نرم داشته و دسته دار باشد سپس به مرور بزرگ شدن نوزاد سراغ لیوان های آموزشی و نی دار خواهید رفت. همانطور که گفتیم در خرید این عضو سیسمونی نوزاد بهتر است عجله نداشته باشید و به مرور در زمان مورد نیاز خودش برای کودک تان لیوان را تهیه کنید مثلا هر وقت برای خرید تهیه کالسکه مسافرتی اقدام کردید می توانید اولین لیوان آبمیوه خوری اش را هم سفارش دهید که این امر می توانید بین ۴ تا ۷ ماهگی بسته به شرایط فرزندتان متغیر باشد.

جدیدترین لیوان آبخوری

محصولات مرتبط
ارسال نظر
پاسخ دهید
لطفا برای ارسال نظر وارد شوید.

واحد فروش

تنظیمات

اشتراک گذاری

فهرست

یک حساب کاربری رایگان برای استفاده از لیست علاقه مندی ها ایجاد کنید.

ورود به سیستم