آخرین نظرات
بدون نظر
جستجو در وبلاگ

راهنمای خرید قنداق نوزاد

نوشته شده در تاریخ4 ماه پیش

نوزاد تازه متولد شده مدام بی دلیل دست و پا میزنه واحتمال آسیب زدن به صورتش وجود داره و یا موقع به آغوش گرفتن برای عدم کنترل سر و بدن نوزاد بهترین راه حل قنداق کردن نوزاده .

راهنمای خرید قنداق نوزاد

نوزاد تازه متولد شده مدام بی دلیل دست و پا میزنه واحتمال آسیب زدن به صورتش وجود داره و یا موقع به آغوش گرفتن برای عدم کنترل سر و بدن نوزاد بهترین راه حل قنداق کردن نوزاده . با اینکه معمولا نوزادها در برابر قنداق شدن مقاومت می‌کنن ، ولی پس از قنداق شدن چون در فضایی شبیه به رحم مادر قرار میگیره احساس امنیت کرده و باعث میشه که نوزاد دیگه دست‌ و پاهایش را تکان نده و راحت‌ بخوابه. از زمان قدیم رسم بوده مادربزرگها نوزاد را در یک پارچه پیچیده و به اصطلاح قنداق میکردن که با توجه به دست و پا زدن نوزاد بستن آن کار دشواری بود و گاهی با بستن محکم قنداق باعث آزار کودک میشد . ولی خوشبختانه امروزه قنداق هایی طراحی شدن که استاندارد بوده ، کارایی قنداق سنتی رو داشته و خیلی راحت با یک دکمه ، زیپ یا چسب باز و بسته میشن و در لیست خرید سیسمونی میتونین قرار بدین و حتی به صورت اینترنتی  سفارش بدین .

جنس مناسب برای قنداق 

برای خرید ملحفه قنداق در لیست سیسمونی نوزاد پارچه نخی بهترین پارچه برای قنداق کردنه . پارچه های نخی به دلیل نداشتن الیاف مصنوعی و بافته شدن از پنبه علاوه بر سبکی ، گرمی مناسب خود را داره و در عین حال باعث گرم شدن بیش از حد محیط بسته دور نوزاد نمیشه .

چه نکاتی رو موقع قنداق کردن نوزاد رعایت کنین تا قنداق کردن ایمن و آرامش بخش برای نوزاد باشه ؟

قنداق نوزاد

سر نوزاد از چانه به بالا باید دیده بشه و نفس کشیدن نوزاد برای نوزاد راحت باشه .

زانوهای کودک را به هم نچسبان ، حالت طبیعی زانوهای نوزاد اینه که از هم باز باشن .

اگر نوزاد شروع به عرق کردن کرد گرمش شده و باید قنداق را باز کنید . یکی از راه ها برای بررسی دمای بدن نوزاد ، چک کردن دمای قفسه سینه نوزاده .

در مواقعی که نوزاد تب داره هرگز قنداق نکنین .

بهتره برای نوزادان ۲ تا ۳ ماهه دست ها را آزاد بگذارین .

دقت کنین قنداق خیلی شل یا خیلی سفت بسته نشه . اگر شل بسته شه هنگام جا به جایی نوزاد قنداق باز میشه و به راحتی نمی‌توانین نوزاد را بغل کنین . برای اینکه اطمینان پیدا کنید که سفت نبستین انگشت اشاره شما به راحتی باید بین قنداق وبدن نوزاد قراربگیره .

پس از قنداق کردن نوزاد را به پشت خوابانده و قبل از خواباندن حتما کاری کنین که آروغ بزنه .

نباید مدت طولانی کودک را قنداق کرد حالت طبیعی پاهای نوزاد باعث میشه که استخوان های ران و مفاصل به درستی رشد کنن و قنداق فرایند طبیعی رشد را مختل می کنه.

شاید سوال پیش بیاد تا چه زمانی نیازه نوزاد را قنداق کنین ؟ کار قنداق کردن نوزاد را تا زمانیکه کنترل سر و دست ها و پاها را یاد بگیره ادامه بدین

مزیت های قنداق کردن نوزاد 

1- کاهش گریه نوزاد و همچنین درآغوش گرفتن راحت نوزاد برای زنی که تازه و برای اولین بار مادر شده .

2- گرمای ناشی از قنداق ، محیطی شبیه رحم مادر ایجاد کرده و تا حدی برای او آرامش بخش است .

3- قنداق کردن نوزاد به خصوص در فصول سرد سال ، باعث گرم نگه داشتن او شده و البته توجه کنین که بیش از حد دمای بدن نوزاد بالا نره .

4- نوزاد دارای اندام و مفاصل بسیار ظریف هستن ، قنداق نوزاد را از ضربات احتمالی حفظ میکنه .

5- قنداق کردن از پرانتزی شدن پاها جلوگیری می کنه.

معایب قنداق کردن نوزاد 

خفگی :

بهتره که پارچه نازکی برای قنداق کردن در نظر بگیرین چون گرمای زیاد احتمال سندرم مرگ ناگهانی نوزاد رو داره ، بنابراین پارچه مورد استفاده برای قنداق نوزاد باید نازک و نرم باشه .

گرم شدن بیش از حد :

قنداق کردن نوزاد در هفته اول، به گرم نگه داشتن او کمک می کنه، اما اگر نوزاد در فصل گرم سال بدنیا بیاد ، خطر گرم شدن بیش از حد اون وجود داره . گرم شدن بیش از حد بدن نوزاد در روزهای گرم سال خطرناکه ، زیرا در روزهای اول زندگی ، احتمال زرد شدن نوزاد به علت تغذیه با شیر مادر وجود داره که گرم شدن بیش از حد او سبب تعریق و از دست رفتن آب بدن شده و احتمال زردی نوزاد رو بالا میبره .

کشیده شدن بیش از حد دست و پای نوزاد :

برای قنداق کردن باید به تحرک کافی نوزاد در قنداق توجه داشت و فردی که کار قنداق کردن را انجام میده اگر طرز برخورد صحیح با حرکت مدام دست و پای نوزاد را نداند ، ممکنه به نوزاد آسیب بزنه و سبب رگ به رگ شدن و یا کشیدگی عضلات نوزاد بشه و اگر کمی‌ ملحفه را محکم‌تر از حد معمول به دور نوزاد پیچیده شود ممکن است به مفاصل و استخوان‌های لگن نوزاد که در بدو تولد عموما از استحکام کافی برخوردار نیستند آسیب زیادی را وارد کنند . پس این کارو به یه فرد با تجربه بسپارین .

آموزش قنداق کردن نوزاد

  • یک پارچه تمیز را به صورت یک لوزی روی یک مکان امن و مناسب پهن کنین .
  • گوشه بالا را یک تا کوچک زده و نوزاد را به صورتی که سر نوزاد روی پارچه نباشه قرار بدین .
  • سمت چپ پارچه را بطرف راست بکشین و روی بدن نوزاد قراربدین (هرگز پاهای نوزادان را صاف نکنین و مفاصل آنها را نکشین چون احتمال داره باعث دررفتگی لگن بشه) .
  • گوشه پایین را به سمت بالا و بالای شانه چپ کودک بکشین و سپس گوشه سمت راست را تا دور کودک بپیچین .
  • در آخر میتوانین آن با یک بند قنداق ببندین .از بند قنداقی استفاده کنین که پهن باشه و خیلی هم محکم آن را نبندین تا نوزاد آسیب نبینه و حتی برای دخترا آزادتر ببندین چون ظریف ترن .

آموزش قنداق

خرید قنداق نوزاد

نمونه هایی از قنداق نوزاد آماده دربازار که شما میتونین به راحتی از فروشگاه اینترنتی نی نی لازم آنها را برای خرید سیسمونی سفارش بدین :

قنداق و بند قنداق نوزاد سنتی : مناسب بدو تولد

قنداق

قنداق نوزاد تک عددی    Lion Bear

آغوشگیر و قنداق سوئیسی نوزاد ایس ایز Isiz : مناسب 0 تا  6 ماه

                         

این نوع آغوشگیرکاملا ستون مهره های نوزاد رو ساپورت می کنه وسیله ای مطمئن برای حمله و با خیال راحت نوزاد رو میتونین در آن قرار داده و شیر بدین

قنداق تک عددی summer چسبی و زیپ دار :

این نوع قنداق دوخته شده از پارچه نرم و پنبه ای ، با دو چسب راحت باز و بسته شده و دارای زیپ برای دسترسی راحت هنگام تعویض پوشکه . این نوع قنداق دارای چند طرح متنوع هست .

قنداق تک عددی summer چسبی :

دوخته شده از پارچه پنبه ای ، با دو چسب راحت باز و بسته میشه . قابل شستشو و دارای دو سایز ( 0 تا 3 ماهگی ) و ( 4 تا 6 ماهگی ) . این نوع قنداق دارای چند طرح متنوع هست .

 

ارسال نظر
پاسخ دهید
لطفا برای ارسال نظر وارد شوید.

واحد فروش

تنظیمات

اشتراک گذاری

فهرست

یک حساب کاربری رایگان برای استفاده از لیست علاقه مندی ها ایجاد کنید.

ورود به سیستم