آخرین نظرات
بدون نظر
جستجو در وبلاگ

لیست لوازم ضروری سیسمونی نوزاد

نوشته شده در تاریخ7 ماه پیش توسط

تهیه سیسمونی نوزاد از قدیم الایام مورد توجه خانواده‌های ایرانی بوده است.تنوع و تعداد وسایل و لوازم مورد نیاز برای سیمونی نوزاد بسیار زیاد است ، خرید سیسمونی و آماده کردن خانه برای عضو تازه وارد، می تواند خیلی هیجان انگیز باشد ولی از کجا باید شروع کرد؟

چک لیست سیسمونی نوزاد

تهیه سیسمونی نوزاد از قدیم الایام مورد توجه خانواده‌های ایرانی بوده است.تنوع و تعداد وسایل و لوازم مورد نیاز برای سیمونی نوزاد بسیار زیاد است ، خرید سیسمونی و آماده کردن خانه برای عضو تازه وارد، می تواند خیلی هیجان انگیز باشد ولی از کجا باید شروع کرد؟

معمولا بعد از اینکه جواب آزمایش بارداری مثبت می‌شود خانواده‌ها به فکر تهیه سیسمونی برای نوزادی که در راه است می‌افتند. اینکه سرویس نوزاد شامل چه لوازمی باشد بستگی به خودتان دارد.برخی خانواده برای اولین فرزند خود بسیار هیجان زده هستند و مشتاقانه خرید می‌کنند. در این خریدهای پر شور زیبایی و جذابیت ظاهری حرف اول را می‌زند و به همین دلیل اغلب مجبور می‌شوند، خریدهای دوباره انجام دهند.

 برخی نیزدوست دارند از شیر مرغ تا جان آدمیزاد تهیه کنند و برخی‌ها فقط در صدد خرید لوازم مهم و ضروری برای نوزاد تو راهی هستند.

 برای جلوگیری از هزینه‌های مجدد، پدر و مادرها قبل ازشروع به خرید لوازم مورد نیاز مادر و کودک برای سیسمونی  بهتر است لیستی از لوازم نوزاد برای خود تهیه نمایند.

ما نیز در این مطلب تمام لوازم سیسمونی را که برای تولد نوزاد لازم است را به صورت تفکیک شده و به صورت لیستی از محصولات سیسمونی ارئه می دهیم، حتما این لیست به خرید کردن مایحتاج نوزاد شما کمک می کند.( دوران بارداری بهترین زمان برای خرید لوازم مورد نیاز نوزاد می باشد)

لیست سیسمونی نوزاد

لباس سیسمونی نوزاد

1) زیرپوش زیر دکمه دار با توجه  به فصل آستین  کوتاه یا بلند انتخاب شود. سایز های مورد نیاز (0-1-2-3) تعداد حداقل 2 عدد

2) شلوار نوزادی سایز (0-1-2- 3 )تعداد 2عدد

3) بلوز جلو دکمه دار سایز (0-1-2- 3 ) تعداد 2 عدد

4) سرهمی بدون جوراب براساس نیاز از هر سایز 1 عدد

5) شورت پوشکی سایز (0-1-2- 3 ) تعداد 2عدد

6) دستکش و جوراب 1عدد برای ماه های اول نوزادی

7) پیشبند براساس نوع سلیقه پارچه ای یا پلاستکی 2 عدد

8) لباس بیمارستانی بهتر است  سایز 1 خریداری شود برای راحتی نوزاد

9) کلاه نوزادی

10) رخت آویز در صورت تمایل

البته این لیست قابل تغییر است  و در حد پیشنهاد میباشد. شما  میتوانید  تکه ها را تغییر داده و سایز ها را زیاد و کم نمایید. طبق تجربه ماداران  لباس جلو دوکمه دار بری پوشیدن به تن  نوزاد راحتت تر است  چون هم مادران تجربه کمتری دارند و هم  کودک اذیت نمی شود.
لباس زیر دکمه دار نیز بر لباسهای ساده اولویت دارد چون  کمر کودک را میپوشاند و از ایجاد دل درد و اسهال شدن  کودک بر اثر سرما  جلوگیری می کند.

7-1.jpg

وسایل بهداشتی سیسمونی نوزاد

1) پوشک (وزن 2 تا 5 کیلو) 3عدد

2) خشک کن یا کهنه – برای باز گذاشتن  نوزاد یا خشک کردن  تن نوزاد

3) تشک تعویض نوزاد  تعداد 2 عدد .دارای لایه پارچه و پلاستیکی 1 عدد ظریف برای بیرون از منزل  و قرار دادن  در کیف لوازم.  1 عدد ضخیم برای استفاده در منزل

4) سرویس حوله سیسمونی ، حوله کلاه دار – حوله تن پوش – حوله کوچک دست و صورت – پاپوش

5) وان نوزاد ، میتوانیم وانی انتخاب کنیم که دارای آسان شوی و یا اسفنج و توری باشد برای بدو تولد تا 1 سالگی کودک

6) اسفنج یا لیف حوله ای نرم و ضد حساسیت

7) شامپو سر بچه ، شامپو بدن نوزاد ،صابون ،روغن ، لوسیون (محصولات  بهداشتی را با توجه  به استفاده خرید  کنید)

 8) كرم ضد التهاب پای نوزاد

9) دستمال  مرطوب نوزاد برای تمیز کردن نوزاد هنگام تعویض پوشک

10) گوش پاک کن مخصوص نوزاد

11) ناخنگیر و قیچی نوزاد

12) داندانگیر (بهتر است مایع دار باشد و قابل  قرار دادن  در فریزر)

13) پوار بینی یا فینگیر

14) شانه و برس

15) تب سنج نوزاد

16) پنبه استریل

17) مسواک انگشتی برای ماساژ لثه نوزاد

18)الکل

6.jpg

محصولات غذاخوری نوزاد

شیشه شیر

شیرخوری در دو سایز.کوچک مثلا 150 میل  و بزرگ 200 میل به بالا. بهترین نوع آن‌ها برای سیسمونی نوعی است که بدنه آن ساده باشد تا تمیز کردن آن راحت‌تر باشد ، آن‌هایی که سر بزرگی دارند و شبیه سینه مادر هستند معمولاً برای بچه‌ها قابل‌قبول‌تر هستند. اگر جنس آن طلقی باشد خیلی مطمئن‌تر است.

شاید بهتر باشد از همان ابتدا شیشه ضد نفخ تهیه کنیم چون اغلب نوزادان تازه متولد شده دارای نفخ و کولیک هستند.

انتخاب شیشه پیرکس یا طلقی بستگی به سلیقه  شما دارد. شیشه پیرکس به مراتب سنگین  تر از شیشه طلقی میباشد ولی استریل کردن و مشکلات نگرانی برای طلقی بودن را ندارید.

شیشه‌شور

بهتر است دارای سر ابری نیز باشد که داخل شیشه‌های طلقی را خش نياندازد.

سرویس ظروف

که شامل بشقاب، قاشق ( اگر قاشقی پیدا کردید که سر آن نرم باشد خیلی بهتر است) کاسه، لیوان و سرویس قابلمه کوچک برای نوزاد است.

پستانک

برای آرام‌کردن بچه در خیلی از موارد کارساز است. بهتر است پستانک کوچک از جنس سیلیکون انتخاب کنید تا گرد و غبار را به خودش جذب نکند.

یک پستانک (به‌اندازه نوزاد تا یک‌ماهه) بیشتر نخرید. بعضی بچه‌ها اصلا پستانک را دوست ندارند. اگر نوزادتان از آن استقبال کرد برای خرید پستانک بیشتر وقت دارید.

شیر دوش

مناسب برای مادرانی که شاغ هستنید یا علاقه ای به شیر دادن  به نوزاد بطور متداوم ندارند.

10.jpg

وسایل حمل و نقل سیسمونی نوزاد

وسایل حمل نوزاد

کالسکه: حتی اگر پدر و مادر خستگی‌ناپذیری باشید باز هم همه‌جا نمی‌توانید با یک کودک در بغل به کارهایتان رسیدگی کنید. در سفر، پیاده‌روی، خرید و مهمانی یک کالسکه همراهی کودک را برایتان لذت‌بخش‌تر می‌کند. در خرید کالسکه دقت کنید چرخ‌ها قابلیت چرخش 360 درجه داشته باشند، کمربند ایمنی و سایبان قابل تنظیم هم مهم هستند. بهتر است کالسکه‌ای بخرید که از بدو تولد تا حداقل 3 سالگی قابل استفاده باشد.

کریر: کریرها برای حمل نوزاد در مهمانی، ماشین و هرجایی که نمی‌توانید کالسکه حمل کنید مورد استفاده هستند. گاهی حتی می‌توانند جای تخت نوزاد را هم بگیرند. اما در اولویت خرید قرار ندارند. در ضمن می‌توانید آن را از دیگران قرض بگیرید.

آغوشی: آغوشی نوزاد یک وسیله کم جا و با کارایی بالاست که جزو وسایل محبوب مادرها و پدرها محسوب می‌شود. آغوشی به شما کمک می‌کند همین‌طور که نوزادتان را در بغل دارید، به کارهایتان برسید. نوزادان در آغوشی امن‌تر و راحت‌تر هستند.

صندلی خودرو کودک: اگر با ماشین شخصی رفت و آمد می‌کنید باید بدانید استفاده از صندلی کودک در خودرو احتمالا به‌زودی از طرف راهنمایی رانندگی اجباری می‌شود. استفاده از صندلی خودرو برای حفظ امنیت کودکان واقعا مهم است. بهتر است این صندلی را از ابتدا بخرید تا بچه‌ها به آن عادت کنند. البته می‌توانید صندلی خودرو کودک را از دیگران قرض بگیرید

ساک لوازم مادر و نوزاد: میتوانید یک عدد کیف لوازم شیک و سبک دارای دسته -زیپ و جیب خرید نمایید و یا کوله پشتی را انتخاب نمایید. کیفی را انتخاب کنید  که بتوانید  درآم شیشه شیر و فلاکس – تشک کوچک تعویض.. وسایل مادر را قرار دهید.

9.jpg

 

سرویس چوب و رختخواب کودک

تخت: تخت کودک را خیلی کوچک نخرید. بچه‌ها سریع‌تر از چیزی که فکر می‌کنید بزرگ می‌شوند. تخت از چیزهایی است که در اولویت خرید نیستند. تشک یا پارک بازی از تخت کارایی بیشتری دارند. با این حال دقت کنید لبه های تخت بلند باشد و بین آن فاصله زیاد نباشد.

کمد: کمد کودک برای مرتب کردن وسایل حسابی به کارتان می‌آید. پیشنهاد ما این است که تا بچه به دنیا نیامده تخت و کمد را خیلی پسرانه یا دخترانه نخرید

سرویس رختخواب کودک: در انتخاب مدل سرویس رختخواب و روتختی کودک و نوزاد باید به نیازهای کودکتان دقت کنید. رختخواب‌های مخملی زیبا هستند ولی باعث عرق کردن بچه‌ها می‌شوند. پتوهای پرزدار هم آن‌ها را اذیت می‌کند. بالشت کودک نباید زیادی نرم باشد طوری که سرش در آن فرو برود و نتواند تنفس کند.

اسباب بازی

اسباب بازی یکی از وسایل جذاب برای سیسمونی است که در طی مراحل رشد کودکتان با آن زیاد سر و کار دارد. در دکوراسیون اتاق کودک و انتخاب اسباب‌بازی از رنگ‌های شاد و متنوع استفاده کنید و از تک‌رنگی بپرهیزید. در مورد دخترها باید توجه کرد که بازی با عروسک در قالب پوشاندن لباس آن‌ها، بستن دگمه‌ها و گره‌زدن بند لباس عروسک نه تنها تمرینی برای انگشت‌های کوچک آن‌هاست بلکه به آن‌ها در پرورش مهارت‌های اجتماعی‌شان از طریق تصورات و نقش‌هایی که بازی می‌کنند هم کمک می‌کند و این بیش‌ترین چیزی است که از اسباب بازی‌های کوچک کسب می‌کنند. پس به وسایل مورد علاقه آن‌ها اهمیت دهید و جای خاصی برای آن‌ها در نظر بگیرید.

هنگام انتخاب اسباب بازی حتما  آویز تخت – آویز کالسکه و کریر – چراغ خواب موزیکال و جغجغه را در لیست  خود قرار دهید.

11.jpg

سایر وسایل نوزاد

 كهنه شور

 مینی واش که بهتر است دارای خشک کن هم باشد

 پودرصابون (2 تا 3 بسته)

 جغجه و وسایل بازی کودک

 جغجغه صدا دار و تشک بازی و عروسکهای حمام

 پرده و فرش و لوستر و ساعت و کاغذدیواری

پشه بند

وسایل غیر ضروری در سیسمونی نوزاد را بشناسید

قنداق یا قنداق فرنگی

شنل شیردهی

استریلایزر

تاب برقی

محصولات مرتبط
مرجع: MU021002
7,670,000 ریال
کاربرد : شوینده غیر صابونی پوست سر و بدن نوزادان و کودکان ژل شستشو سر و بدن نرم  کننده لایه  بدن و سرنوزادان و کودکان را با ملایمت تمیز می کند و در عین حال آسیبی به لایه هیدرولیپیدی پوست نمی رساند. تاریخ:2025/06...
مرجع: MO324-1
6,200,000 ریال
مناسب برای نوزادان بالای 6 ماه دارای قاشق و چنگال استیل  دارای نی سیلیکونی برای نوشیدن مایعات دارای کفی استپ دار  با قابلیت چسبندگی به میز غذاخوری قابل شست و شو ماشین ظرفشویی قابلیت قرار گیری در ماکرویو
مرجع: MO326
6,400,000 ریال
مناسب برای نوزادان بالای 6 ماه دارای قاشق و چنگال استیل  دارای نی سیلیکونی برای نوشیدن مایعات دارای کفی استپ دار  با قابلیت چسبندگی به میز غذاخوری قابل شست و شو ماشین ظرفشویی قابلیت قرار گیری در ماکرویو
مرجع: MO325
6,600,000 ریال
مناسب برای نوزادان بالای 6 ماه دارای قاشق و چنگال استیل  دارای نی سیلیکونی برای نوشیدن مایعات دارای کفی استپ دار  با قابلیت چسبندگی به میز غذاخوری قابل شست و شو ماشین ظرفشویی قابلیت قرار گیری در ماکرویو
مقالات مرتبط
ارسال نظر
پاسخ دهید
لطفا برای ارسال نظر وارد شوید.

واحد فروش

تنظیمات

اشتراک گذاری

فهرست

یک حساب کاربری رایگان برای استفاده از لیست علاقه مندی ها ایجاد کنید.

ورود به سیستم