آخرین نظرات
بدون نظر
جستجو در وبلاگ

راهنمای خرید آغوشی نوزاد

نوشته شده در تاریخ5 ماه پیش

 خرید سیسمونی نوزاد یکی از هیجان ‌انگیزترین کارهایی است که هر پدر و مادری مشتاق انجام دادن آن هست و لیستی از وسایل ضروری را با توجه به بودجه و نیاز نوزاد تهیه میکنن که بهتره برای حمل راحت و ایمن نوزاد دلبندتان یک آغوشی نوزاد هم در نظر داشته باشین تا به غیر از پدر و مادر وقتی دیگران دوست دارن نوزاد را در بغل بگیرن شما بتونین بدون نگرانی نوزاد را در اختیار آنها قرار بدین

وقتی والدین نو رسیده ای تو راه دارن خرید سیسمونی نوزاد یکی از هیجان ‌انگیزترین کارهایی است که هر پدر و مادری مشتاق انجام دادن آن هست و لیستی از وسایل ضروری را با توجه به بودجه و نیاز نوزاد تهیه میکنن که بهتره برای حمل راحت و ایمن نوزاد دلبندتان یک آغوشی نوزاد هم در نظر داشته باشین تا به غیر از پدر و مادر وقتی دیگران دوست دارن نوزاد را در بغل بگیرن شما بتونین بدون نگرانی نوزاد را در اختیار آنها قرار بدین و با توجه به اینکه بعضی از کودکان همیشه دوست دارن در آغوش مادر بوده و تا کودک زمین گذاشته میشه شروع به گریه و نا آرامی می کنند و مادر شاید نیاز باشه مدت طولانی خارج از خانه بوده و کودک خود را همراه داشته باشه یا برای انجام کار روزانه منزل نیازه از دست‌هایتان استفاده کنید ، می‌توانید نوزادتان را در آغوشی بگذارید و آزادانه به کارهایتان برسین بدون این ‌که دست‌هایتان درگیر باشن و نوزاد در عین نزدیکی به مادر احساس امنیت کرده و بدون درد سر او را حمل کنید .

حمل کودک  در نزدیکی قلبتان به نوزاد کمک می کند که با زندگی خارج از رحم مادر کم کم آشنا گردیده تا آنچه در دنیای اطراف خود میگذرد را بهتر درک کرده و آرامش داشته باشه . کریر با توجه به اینکه وسیله ایی مناسب برای حمل ایمن نوزاد هست ولی جاگیر بوده و به مدت طولانی نمی توان کودک را در آن قرار داده و از خود دور نگه داشت .



مزایا استفاده از آغوشی نوزاد

آغوشی نوزاد

1- قرار گرفتن نوزاد در آغوشی به دلیل نزدیکی به پدر و مادر احساس امنیت کرده وباعث آرامش وکمتر گریه کردن او میشود .

2- حمل کودک با آغوشی باعث میشود کارهای روزمره خود را مثل قبل از به دنیا آمدن نوزاد دلبندتان انجام داده حتی با کودک خود می توانید به خرید و مهمانی بروید و به کارهای خود بپردازید .

3- انحناهای ستون فقرات در شرایط نگهداری کودک در آغوشی بیشتر حفظ و موجب می شود که ستون فقرات نوزاد به شکل صحیح شکل بگیره به همین علت به شما توصیه میشود در ماه های نخست تولد نوزاد دلبندتان از آغوشی استفاده کنید .

4- وقتی بیرون از منزل هستین و کودک شما گرسنه هست شیر دادن در حالیکه او را در آغوشی گذاشته اید ، بسیار راحته ولی حتما توجه به نوع آغوشی که خریداری میکنید داشته باشین .

5- حمل کودک با آغوشی در مناطق شلوغ یا کم جا که بردن کالسکه امکان پذیر نیست خیلی مناسبه ، به خصوص اگر برای خرید رفته باشین و نیازه که دستان شما آزاد باشن .

6- نوزاد در آغوشی قدرت دید بیشتر نسبت به کالسکه و کریر داره و اینکه میتونه همه جا رو ببینه خیلی جذاب و آرامش بخشه برای او

7- به علت نزدیکی کودک درون آغوشی به مادر یا پدر باعث میشود که شما به محض دیدن آثار گریه در کودک ، آرام کردن و نوازش کودک را آغاز کنید و در نتیجه از شدت گرفتن گریه و نا آرامی بیشتر جلوگیری میشه و کودک شما یاد میگیره که برای برآورده ‌شدن نیازهایش به گریه‌های شدید ، نیازی نداره .

8- صحیح بستن آغوشی باعث میشه که وزن کودک به طور مساوی تقسیم شده و به هیچ وجه احساس کمر درد و گردن درد نکنید .

چه نکات ایمنی را در استفاده از آغوشی نوزاد در نظر داشته باشین ؟

  • نوزاد را تا سه ماهگی بهتره رو به خودتان قرار داده و حالت رو به بیرون را انتخاب نکنین چون در این سن فشار زیادی بر سینه و شانه‌های نوزاد وارد شده ، ستون فقرات او نیز از حالت طبیعی خارج میشه.
  • برای نوزادی که زود تر از زمان معمول به دنیا آمده از آغوشی استفاده نکنین .
  • زمانیکه نوزاد سرماخورده یا مشکل تنفسی داره حتما برای استفاده از آغوشی با پزشک مشورت کنین.
  • بهتره قبل از 4 ماهگی نوزاد از آغوشی استفاده نکنید .
  • وقتی کودک دلبند شما در آغوشی یک طرفه و یا قنداقی قرار داره صورت آن باید توسط کسی که آغوشی را بسته و کودک را حمل میکند قابل رویت باشه و مرتب چک کنید صورتش به بدن فرد حمل کننده نچسبیده باشه تا در تنفس برایش مشکل ایجاد نشود .
  • دقت کنید وزن آغوشی باید استاندارد باشه تا با بالارفتن وزن کودک دراستفادۀ طولانی مدت از آغوشی دچار درد در شانه ، گردن یا کمر نشوید .

قبل از خرید آغوشی برای سیسمونی باید توجه داشته باشین هر یک از آغوشی ها چه ویژگی دارن و با توجه به بودجه در نظر گرفته شده خرید آغوشی نوزاد دلبندتان را از فروشگاه های اینترنتی و یا حضوری انجام دهید .

 

به چه نکاتی هنگام خرید آغوشی توجه کنیم ؟

  1. آغوشی نوزاد باید قابل انعطاف بوده وبه میزان وزن قابل تحمل آن توجه داشته باشین
  2. قفل آغوشی را موقع خرید امتحان کنید برای اینکه وقتی تنها هستین و میخواهین از آغوشی استفاده کنید ببینید به راحتی میتوانید آن را با یک دست باز و بسته کنین واطمینان حاصل کنین برای ایمنی کودک قفل از ایمنی لازم برخورداره .
  3. احتمال کثیفی آغوشی توسط کودک وجود داره پس نوعی را انتخاب کنین که به آسانی قابل شستشو باشد .
  4. بهتره مدلی را انتخاب کنید که بندهای آن پهن و پارچه محکمی داشته باشد تا به خوبی وزن بدن کودک را بین شانه ها ، گردن و پشت شما به مساوات تقسیم کرده و از کشش و درد جلوگیری کند .
  5. اگر مادر و پدر یا مراقب کودک از یک آغوشی میخواهید استفاده کنید ، مدلی را خریداری کنید که به راحتی قابل تنظیم باشد .
  6. آغوشی را انتخاب کنید که طوری طراحی شده باشد که وقتی کودک دلبند شما بزرگتر شد هم قابل استفاده قرار بگیره .
  7. اگر موفق به خرید آغوشی شوید که از بندهای قابل تنظیم برخوردار باشد ، می توانید از محصول مورد نظرتان برای سنین بالاتر نوزاد خود نیز استفاده کنید و با بزرگتر شدن او ، بندها را کمی بلند کنید تا به خوبی در داخل محصول جای بگیرد .
  8. آغوشی را انتخاب کنید که گذاشتن و بیرون آوردن کودک درآن با سرعت و به‌ راحتی صورت گیرد ، چرا که والدین ممکن است هنگام استفاده از آغوشی دست‌ تنها باشند ، پس راحتی استفاده از آن نیز باید قبل از خرید مورد توجه قرار بگیرد .
  9. حفره‌هایی که برای جای پای نوزاد در نظر گرفته‌شده باید به‌ اندازه کافی راحت و گشاد باشن تا پای کودک را اذیت نشه .
  10. اگر قصد دارید آغوشی را از ماه‌های نخست تولد استفاده کنید ، مراقب باشید تا آغوشی تکه اضافی برای نگه‌ داشتن گردن نوزاد را داشته باشه .

انواع آغوشی بر اساس محل قرار گیری روی بدن شما

آغوشی جلوی بدن ( رو به مادر ، رو به محیط ) :

آغوشی رو به مادر

دراین نوع آغوشی کودکتان درنزدیکترین حالت به سینه شما قرارگرفته و راحت میتوانید حرکات نوزاد را دیده و پشتیبانی کنید

معمولا شامل دو تسمه شانه ای هستند که از صندلی پارچه ای پشتیبانی کرده .

اکثر آغوشی های جلوی بدن محکم بوده که برای بچه های کوچک مناسبند ولی برای کودکان تازه متولد شده کمی بزرگند        

تا زمانیکه نوزاد نمیتونه سر خود را کنترل کنه و صاف بنشینه حدودا 3 سالگی بهتره صورتش رو به شما باشه تا ستون فقرات نوزاد به شکل صحیح شکل بگیره ولی بعد ازآن شما میتوانید نوزاد را رو به جلو داخل آغوشی بگذارید .  

فقط یک مشکلی که این نوع آغوشی ها دارن این هست که شیر دادن به نوزاد در آنها سخته .

                                                                                                                                               خرید آغوشی نوزاد

آغوشی پشتی بدن (کوله پشتی ) :

این نوع آغوشی مناسب نوزادان بالای 4 ماهگی هست که می توانند حرکات سر و گردن خود را کنترل و از خود محافظت کنند و تا سن 3 یا 4 سالگی کودک دلبندتان میتوانید از آن استفاده کنید و از استحکام بیشتری نسبت به آغوشی های جلوی بدن برخوردارن

آغوشی یک طرفه :

این نوع آغوشی به دور تنه و یکی از شانه های شما قرار گرفته و به علت گشاد بودن بند آنها شیردهی به نوزاد راحت انجام میشه . افراد لاغر اندام چون وزن کودک به یک شانه میوفته بهتره از این نوع آغوشی استفاده نکنن .

برای کودکان بیشتر از 6 کیلوگرم از این نوع آغوشی استفاده نکنین چون مانند کیف های با بند یک طرفه فشار زیادی روی بدن شما وارد شده و خسته کننده هست .

آغوشی چند حالته :

با این نوع آغوشی ها میتوانید کودک خود را در موقعیت حالت رو به مادر مناسب برای نوزاد 0 تا 4 ماه و حالت رو به محیط برای نوزاد 4تا 9 ماه و حالت خوابیده مناسب برای خواب یا شیر دادن نوزاد قرار دهید و دارای بندهای قابل تنظیم هستند .

 

 

 

 

 

 

محصولات مرتبط
ارسال نظر
پاسخ دهید
لطفا برای ارسال نظر وارد شوید.

واحد فروش

تنظیمات

اشتراک گذاری

فهرست

یک حساب کاربری رایگان برای استفاده از لیست علاقه مندی ها ایجاد کنید.

ورود به سیستم